Noul sistem, care se extinde rapid în întreaga lume, furnizează mijloace auto de transport într-un regim flexibil și convenabil, permițând totodată descongestionarea marilor orașe.
Din toamna acestui an, Parisul va beneficia de un nou sistem de transport, destinat atât rezidenților, cât și turiștilor. După ce Velib, mult lăudatul sistem de închiriere a bicicletelor pe termen scurt, și-a dovedit utilitatea, primăria din Orașul Luminilor a semnat cu compania Bollore un contract pentru implementarea unui sistem similar, dar care oferă ca mijloc de transport mașini electrice de mici dimensiuni. Denumit Autolib, modul de a împărți timpul de utilizare a unei mașini este, de fapt, varianta mai performantă a unor soluții promovate de companii cum sunt Zipcar, Flexcar, GoGet sau, a sistemelor Daimler car2go, MU by Peugeot sau BMW on Demand.
Dacă Zipcar, fondată în 2000, pune la dispoziția clienților mașini de toate dimensiunile, cu diverse motorizări, ultimele trei sunt servicii oferite direct de mari producători auto care au realizat potențialul imens al afacerii. Un studiu realizat de Frost & Sullivan anul trecut estimează creșterea numărului de clienți ai sistemelor car-sharing din întreaga lume de la 900.000, în 2009, la 10 milioane în 2016, an în care veniturile globale ale noii industrii vor depăși 5 miliarde de euro.
Instrucțiuni de utilizare
Sistemul presupune plata unui abonament lunar sau anual, care variază de la un furnizor la altul, pentru utilizarea mașinilor puse la dispoziția clienților în mai multe parcări special amenajateîn aria deservită. De exemplu, în zona orașului german Ulm, unde Daimler oferă clienților săi serviciul car2go, există 25 de puncte în care pot fi găsite la orice oră vehicule smart.
Prin simpla apropiere de parbrizul mașinii a cardului primit la înscrierea în clubul car2go, se activează deschiderea automată