Chiar dacă componenta muncii peste program rămâne în multe companii un criteriu de evaluare, Livia Aninoşanu consideră că ea poate reprezenta fapul că în perioada în care suntem efectiv la birou nu muncim eficient sau că avem mult prea multe sarcini de îndeplinit. Oricum, nu trebuie ignorat, faptul că, pe termen lung, un angajat care prestează ore peste program va deveni neperformant şi va avea probleme de sănătate.
Livia Aninoşanu, manager al proiectului „Fii family friendly!", pledează pentru implementarea programelor de tip Work-Life Balance (WLB), care se traduce prin echilibru între viaţa profesională şi cea personală. Atingerea acestui echilibru are ca rezultat eliminarea stresului resimţit de către angajatul care acordă atenţie tuturor aspectelor importante din viaţa sa. Întrucât WLB este greu de atins pentru majoritatea angajaţilor, angajatorului îi revine rolul de a-i asista şi susţine în demersul acestora.
De ce este nevoie de un echilibru între viaţa profesională şi cea personală pentru noi ca angajaţi?
Echilibrul este foarte important, astfel încât să reuşeşti să te menţii performant în toate domeniile vieţii şi să poţi oferi şi da totul la potenţialul tău cât mai mare. Până la urmă, nu este vorba doar de a-ţi face munca, ci despre a reuşi să o faci cu plăcere, astfel încât să te simţi bine la birou. Eu nu am privit lucrurile ca şi cum doar viaţa personală este o valoare, ci şi partea de muncă este foarte importantă pentru stima de sine şi pentru a simţi că faci ceva bun, care te ajută să te dezvolţi. Dacă acum ceva vreme practica tradiţională de management era ca omul care ajunge la birou să-şi lase „hainele personale" la uşă, acum, din ce în ce mai mulţi manageri îşi dau seama că acest lucru nu se poate. Oamenii sunt persoane complexe, iar dacă o companie îşi doreşte să fie performantă, ar trebui să susţină persoana să găsească un ec