Pentru firmele cu mai puţini salariaţi, Ministerul de Finanţe a postat pe site-ul său un document PDF inteligent care poate fi completat de contabilii firmelor
Beneficiile declaraţiei unice sunt clare în ceea ce priveşte reducerea birocraţiei. Firmele mari sunt, însă, nemulţumite de faptul că sunt obligate, practic, să cumpere softuri noi sau să le updateze pe cele existente pentru a putea depune declaraţiile amintite.
Ministerul de Finanţe a postat pe site-ul său un document PDF inteligent care poate fi completat de contabilii firmelor cu până la 60 de angajaţi. Cei care au însă mai mulţi angajaţi vor trebui să cumpere un program special pentru completarea numărului de angajaţi. Managerul unei companii cu peste 300 de angajaţi se plângea că în toate ţările civilizate un astfel de soft este gratuit, în timp ce în România trebuie să plăteşti ca să respecţi legea. Preţul unui astfel de aplicaţii începe de la circa 100 euro şi creşte în funcţie de mărimea firmei.
Experţii din domeniu confirmă aceste informaţii. „Având în vedere complexitatea declaraţiei, este de la sine înţeles că un om nu o poate întocmi manual, mai ales atunci când este vorba de încărcarea datelor pentru câteva sute de angajaţi. Încă o dată companiile trebuie să aloce resurse umane şi financiare pentru updatarea softului informatic, astfel încât să obţină în timp util informaţiile care sunt importate în formular“, spun experţii în domeniul contabil.
Declaraţia unică va cuprinde informaţii privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate şi va putea fi depusă online începând cu 7 februarie, ora 9.00. Termenul limită de depunere este 25 februarie pentru obligaţiile din luna ianuarie.
70.000 de firme şi-au cumpărat certificatul digital
Pentru a depune declaraţia online, firmele au