Afaceri ca palinca Zetea, cozonacii Bujor sau chiloţii Botezatu au devenit poveşti de succes după ce proprietarii lor şi-au pus numele pe etichetă. Au pornit fie ca afaceri de familie, fie dintr-o idee. Afacerile în care proprietarii şi-au transformat numele în brand sunt încă la început în România.
Oamenii-brand s-au impus în foarte multe domenii: de la cabinetele de avocatură la mărci de cosmetice şi produse de alimentaţie. La nivel internaţional, companii mari care au revoluţionat încă mai poartă numele fondatorilor: Procter & Gamble, Colgate, Honda, Pfizer, Ford. Exemple sunt însă şi în România. Silviu Zetea, administratorul afacerii cu palinca omonimă, a moştenit business-ul de la tatăl lui. Palinca Zetea este cunoscută însă din anii 1900. Citiţi şi: Cum au devenit oameni-instituţie
La fel, o familie din Suceava a reuşit să transforme preparatul cozonacilor într-o adevărată afacere. Secretul: brandul a fost construit pe baza numelui pe care cei doi - mamă şi fiu - îl împărtăşesc. Cozonacii Bujor se vând acum în întreaga ţară. Un brand cunoscut la noi şi chiar şi peste hotare este însă Cătălin Botezatu. După ce s-a remarcat ca designer şi ca vedetă de televiziune, Botezatu s-a impus în lumea afacerilor abia când şi-a pus numele pe elasticul chiloţilor bărbăteşti. Designerul mărturiseşte că, din colecţiile de lenejerie pe care le-a scos până în prezent, cel mai bine se vând modelele ce au brandul la vedere.
Specialiştii în branding spun însă că meritul este al antreprenorilor vizionari, care au avut o idee puternică şi care au avut curajul să rişte şi să-şi creeze o firmă cu numele lor. Iar cel mai greu test este menţinerea pe piaţă. În cazul unor oameni de afaceri cu expunere publică, orice scandal în care aceştia sunt implicaţi poate afecta brandul. Zetea, numele care ne aprinde cerul gurii de o sută de ani
De la uiumul pe care în anii