Comisia Europeană a lansat recent o nouă strategie de reducere a abandonului şcolar până la cel mult 10% din elevi în anul 2020. Ţinta a fost deja acceptată de toate statele membre ale Uniunii Europene. Ele vor fi nevoite acum să elaboreze politici prin care să fie eliminate cauzele părăsirii şcolii şi să le ofere tinerilor care doresc o a doua şansă de a-şi finaliza studiile. Comisarul pentru Educaţie, Androulla Vassiliou, avertizează că cei mai susceptibili de abandon şcolar sunt copiii săraci şi cei care aparţin minorităţilor, dar şi că fiecare copil care nu termină şcoala aduce costuri de un milion de euro societăţii din care face parte.Comisarul pentru Educaţie, Androulla Vassiliou, spune pentru „Adevărul“ că România trebuie să găsească o cale de a-i încuraja pe copiii rromi să vină la şcoală.
Citiţi şi: Legea Educaţiei tulbură apele universitarilor Daniel Funeriu: "Există prea multe universităţi şi prea puţini studenţi" Elevii de a IV-a iau primii în piept Legea Educaţiei
Doamnă comisar, reducerea abandonului şcolar este unul dintre cele cinci obiective prioritare de dezvoltare a Uniunii Europene până în anul 2020 şi a fost acceptat de statele membre. Care este însă acum situaţia? Ce anume v-a determinat să formulaţi această strategie?
Opt state ale Uniunii Europene au atins deja ţinta noastră comună pentru 2020. Alte trei ţări raportează un abandon de până la 11%, deci sunt foarte aproape, dar jumătate dintre statele membre ale Uniunii Europene vor fi obligate să facă eforturi importante pentru a atinge ţinta pe care am convenit-o cu toţii. Abandonarea şcolii poate avea cauze diferite de la o ţară la alta, dar peste tot pot fi observate unele condiţii favorizante. De exemplu, elevii care provin din medii defavorizate, precum familiile de migranţi, cele care aparţin minorităţilor, familiile sărace, aceşti copii sunt de două ori mai susceptibi