Unele masini mai scumpe deja franeaza automat cand o coliziune e iminenta, insa sistemele automatizate vor avea putere mai mare in viitor cand si parbrizul va deveni inteligent, pe el putand fi proiectata marginea drumului pentru a-l ajuta pe sofer sa se descurce pe vreme proasta. Se fac cercetari pentru gasirea unor moduri de a reduce la minim numarul de accidente rutiere, insa si pentru a-i trata mai repede pe raniti, astfel ca pe viitor computerul masinii ar putea trimite date despre cat de dura a fost coliziunea, pentru ca raniti sa fie ajutati eficient, arata o analiza BBC ce descrie pasii ce pot fi facuti catre o lume cu mai putini morti pe sosele.
Un milion de oameni mor anual in accidente rutiere si, desi sistemele pasive de siguranta s-au imbunatatit mult in ultimele decenii - centurile sunt mai bune, airbag-urile sunt numeroase, masinile sunt gandite sa reziste mai bine la impact - sistemele active s-au dezvoltat putin fiindca sunt extrem de scumpe.
Totusi, la unele modele deja frana e actionata automat de computer la viteze mici daca e detectat un pericol de coliziune, insa suntem departe de momentul in care tehnologia va fi atat de avansata incat sa ne bazam pe ea in situatii de urgenta. Volvo face numeroase teste pentru tehnologia care, ajutata de senzori si camere video avansate, ar putea ajuta masinile sa franeze puternic atunci cand impactul e iminent. Obiectivul ideal ar fi crearea masinii care, datorita sistemelor sofisticate, e capabila sa evite coliziunile, iar daca totusi nu se mai poate evita, macar sa aiba structura atat de bine pusa la punct incat ocupantii sa nu fie raniti grav.
Un alt mod in care numarul de accidente poate fi redus se refera la crearea unui "parbriz inteligent" care sa ofere soferului informatii si sa-l ajute vizual cand conduce prin ceata, spre exemplu. General Motors testeaza tehnologia car