Televiziunea Fox a vândut reclamă de 250 milioane de dolari, iar impactul economic asupra zonei Dallasului a fost estimat la peste 600 de milioane de dolari
Super Bowl 2011 s-a terminat cum anticipau specialiştii. Au câştigat cei de la Green Bay Packers, 31-25 cu Pittsburg Steelers, dar, în fapt, marii câştigători sunt alţii.
Cea mai bună afacere pentru o televiziune
Fox, canalul american care a transmis finala în acest an, se poate felicita. Într-o singură zi a vândut spaţiu de reclamă în valoare de 250 de milioane de dolari, o sumă impresionantă, dar destul de uşor de strâns, în condiţiile în care pentru difuzarea unui spot de 30 de secunde s-au plătit câte 3 milioane de dolari.
Oraşul Dallas, cel care a găzduit Super Bowl, este un alt mare câştigător. În jur de 650.000, dintre care aproximativ 150.000 din afara statului Texas, de oameni au venit la marele meci, în ciuda faptului că puţin mai mult de 100.000 au avut şi bilet, ceea ce înseamnă că în economia oraşului au intrat peste 600 de milioane de euro. Adică 611 milioane, cum estimează analiştii economici americani, bani care înseamnă plata pentru camere de hotel, pentru mese, transport sau pentru suveniruri şi, în general, pentru tot ce are legătură cu Super Bowl. Nici măcar vremea proastă, foarte friguroasă pentru Dallas în această perioadă a anului, cu grindină, rafale puternice de vânt şi furtună de zăpadă nu i-a întors din drum pe cei care voiau să meargă la Dallas, în parte pentru că interesul pentru fotbalul american este uriaş, dar şi pentru că biletele de avion sau camerele de hotel erau deja plătite, iar banii nu mai puteau fi recuperaţi.
NFL a închiriat 24.000 de camere de hotel
Şi dacă aveţi vreun dubiu în privinţa profitabilităţii Super Bowl-ului, să aruncăm o scurtă privire asupra unor cifre.
Astfel, cei de la NFL au închiriat, pentru acest meci, nu mai puţ