Tot mai multi clienti de pe continent se orienteaza catre masini ale unor marci non-europene in versiuni cu pret mai scazut si dotari mai putine, iar criza a contribuit si ea la schimbare, a spus intr-o discutie cu presa la Bucuresti, Wayne Brannon, seful Chevrolet Europe. El considera ca e normal ca un grup auto important sa vina pe piata cu mai multe marci si nu e o problema daca unele modele de la diferite marci au design asemanator fiindca exista mai multe categorii de clienti cu dorinte diferite.
Despre asemanari in design si strategii cu marci multiple
Cele mai mari grupuri vin pe piata cu un numar mare de marci, dar pentru a reduce costurile diverse masini de la marci diferite seamanata mult intre ele, impartind componente si arhitectura. Intrebarea care se pune e daca acest lucru este corect fata de client si daca nu cumva vanzarile au de suferit din cauza similitudinilor.
Intrebat daca in viitor vor fi mai multe diferente intre masinile electrice Opel Ampera si Chevrolet Volt, Brannon a spus ca asa se doreste, insa a tinut sa precizeze ca si daca nu sunt diferente, masinile se pot vinde bine, dand exemplu "tripleta ceha" Toyota Aygo, Citroen C1 si Peugeot 107, masini care desi seamana mult ca design si sunt apropiate ca pret, au avut vanzari foarte bune.
"Daca vorbim de intreaga industrie trebuie sa ne gandim ca foarte multe marci au aceleasi componente si aceleasi arhitecturi pentru a avea o fundatie din care sa lanseze vehicule cu sigle diferite. In pietele mari, producatorii importanti aduc marci multiple. De exemplu, Volkswagen are 20% din piata, avand o strategie cu trei marci principale care folosesc componente simlare si trenuri de rulare similare. Cand au o noua tehnologie, o pun pe urmatoarea masina care e lansata, nu asteapta lansarea modelului de varf de gama. Uitati-va la Renault, Nissan si Dacia, si