Pentru a momi cumpărătorii, constructorii proiectelor rezidenţiale noi dau la pachet cu apartamentele diverse produse şi servicii, precum locul de parcare, mobilă sau consultanţă în design. Sursa: ARHIVA EVZ
Deoarece reducerile de preţuri nu au convins nici pe departe potenţialii clienţi să cumpere apartamente, dezvoltatorii proiectelor rezidenţiale noi scot la înaintare diferite produse de marketing, pe post de ultimă armă în lupta de a rămâne pe piaţă.
Spre exemplu, dacă în urmă cu trei ani, un loc de parcare era vândut separat de locuinţă şi costa până la 15.000 de euro, astăzi, în majoritatea cazurilor, acesta este inclus în preţul casei, la fel ca şi boxa de la subsol.
Mai mult, când, în 2008, foarte mulţi cumpărători reclamau faptul că taxele de management ale blocurilor noi erau foarte mari, în prezent tot mai mulţi dintre administratori au renunţat la acestea. Este şi cazul complexului North Lane Residence, situat în partea de nord a Capitalei, în zona Băneasa. Aici, administratorii nu solicită astfel de taxe, cheltuielile fiind stabilite de asociaţia de proprietari.
O altă promoţie practicată intens de vânzătorii de case noi este să includă mobilierul şi dotările tehnice în preţul de achiziţie a locuinţei. Unul dintre aceşti dezvoltatori este şi cel al proiectului Perla Nord, din zona Pipera, unde bucătăriile sunt complet mobilate şi utilate.
Cumperi casă şi ai reducere la mobilă
Scăderea numărului de case vândute nu i-a afectat doar pe dezvoltatori, ci şi pe vânzătorii de mobilă, aparatură electronică şi electrocasnică, dar şi pe cei care comercializează obiecte de design interior. Prin urmare, cu toţii şi-au dat mâna sperând că revenirea financiară a unuia i-ar putea scoate din criză şi pe ceilalţi.
Un exemplu este cartierul Rezidenz, care le oferă locatarilor posibilitatea de