Reprezentanţii comunităţilor locale vor asigurarea co-finanţării şi eliminarea TVA pentru proiectele europene, cât şi asigurarea unor condiţii de salarizare decente în scopul angajării de profesionişti
Primarii comunelor constănţene s-au reunit ieri în şedinţa de lucru pregătitoare a celei de-a XIV-a sesiuni ordinare a Asociaţiei Comunelor din România (ACoR).
Şedinţa a fost prezidată, ca de obicei, de preşedintele Filialei ACoR Constanţa, Mariana Gâju - primarul comunei Cumpăna, alături de vicepreşedintele Gheorghe Frigioi - primarul comunei Crucea, de secretarul general Dumitru Chiru - primarul comunei Lumina şi de primarii Gabriela Iacobici - Grădina şi Nicolae Anghel - Castelu. "Pe ordinea de zi a şedinţei de astăzi (n.r. ieri) se află atât măsurile organizatorice specifice ACoR, cât şi modificările legislative apărute la sfârşitul lui 2010, începutul lui 2011, privind transformarea Poliţiei Comunitare în Poliţie Locală, legea bugetului sau noutăţi apărute în legislaţia din domeniul asistenţei sociale, mai exact în ceea ce priveşte venitul minim garantat sau indemnizaţia de creştere a copilului, care trebuie aduse în atenţia comunităţilor locale", a declarat Mariana Gâju. O altă problemă abordată în şedinţa de lucru a ACoR Constanţa de ieri şi care va fi discutată şi în sesiunea ordinară ce se va desfăşura la Bucureşti în perioada 27 februarie - 3 martie este una mai veche, şi anume asigurarea co-finanţării pentru proiectele cu fonduri europene, cât şi eliminarea plăţii TVA.
Cristea Gâscan: "Pentru cine a fost făcută legea?"
În privinţa asistenţei sociale, primarul comunei Independenţa, Cristea Gâscan, a precizat că este incorectă stipularea în legislaţia din acest domeniu a obligativităţii ca beneficiarul oricărui sprijin financiar din partea statutului să nu deţină teren în suprafaţă mai mare de 2.000 mp. "Nu se sp