Pentru Toni Grecu este o sărbătoare a „băieţilor şi a fetelor de club“. Bogdan Naumovici se declară o „victimă“ a ei, iar Dan Chişu o ignoră pur şi simplu. Confiscată de marketing, Valentine’s Day, sărbătoarea iubirii importată de români, este respinsă de unii şi aprobată de cei care văd în ea doar un motiv de manifestare a bucuriei.
Românii au o sărbătoare autohtonă care glorifică dragostea. Dar pentru că tot ce vine din cultura americană este perceput ca „trendy", „cool", „funny", neaoşul Dragobete este înlocuit treptat de Valetine-ul zgomotos şi plin de sclipici. Mai citeşte şi: Sărbători de împrumut, profit sigur pentru comercianţi! Ultima găselniţă: vin demidulce „Te iubesc mult!“ Dacă tot avem o zi specială pentru a ne arăta mai puternic dragostea, de ce am avea nevoie de încă o zi şi o sărbătoare de import?! „Nu noi avem nevoie de ea, ea are nevoie de noi! Şi când mă refer la ea, mă refer la economia de piaţă. Noi avem nevoie de iubire, de solidaritate, de empatie, asta daaaa!", constată ziaristul Liviu Mihaiu.
Nici Dan Chişu nu face parte dintre cei care laudă virtuţile stilului „american-way" şi ignoră această sărbătoare în care nu crede „aproape deloc". „Cea mai mare companie de publicitate din lume este Hollywoodul. Hollywoodul face un PR fantastic şi vinde pe întreaga planetă valorile societăţii de consum americane, de la Coca Cola la McDonald's, de la Halloween la Valentine's Day. Consumăm atâtea filme de la Hollywood şi odată cu ele ni se livrează şi stilul de viaţă specific american, cu sărbătorile aferente", este de părere regizorul şi omul de afaceri Dan Chişu.
„Sfântul" confiscat de marketing
Totuşi, Liviu Mihaiu nuanţează: „Orice sărbătoare este un prilej de bucurie şi orice bucurie este terapeutică, dar nu avem nevoie de sărbători prin care cutiile de ciocolată pătrate devin inimioare! Poate are văcuţa Milka nevoie de genu