În urmă cu mai bine de 10 ani în fotoliul pe care stă acum Anca Boagiu în cabinetul ministerial de la Ministerul Transporturilor stătea Traian Băsescu. Biroul este sau pare cel puţin acelaşi - scaunele pe care stăm în faţa biroului masiv par aceleaşi. Anticamera cabinetului ministrului şi biroul consilierilor sunt tapetate cu hărţile viitoarelor autostrăzi ale României. Un viitor născut cu mult în trecut. "Eu am dat drumul la programul de autostrăzi (în 2000, când, pentru câteva luni, a fost ministru al transporturilor)", se mândreşte Anca Boagiu. Hărţile sunt aceleaşi. Doar că între aceşti ani de referinţă (2000 - 2011) se cască o prăpastie. De ce în mai bine de zece ani nu s-au construit nici 200 de kilometri de autostradă? Nu au fost bani? "Ministerul ăsta a avut întotdeauna bani", spune Anca Boagiu. Şi atunci?
Ministerul Transporturilor nu este şi nu a fost un minister sărac, doar că, dacă lucrurile merg prost s-a întâmplat din din ignoranţă, nepăsare, neştiinţă sau rea-voinţă. Fostul ministru Radu Berceanu a făcut o greşeală - a avut încredere în oameni care nu erau profesionişti, susţine titularul portofoliului, Anca Boagiu.
Din fotoliul pe care în urmă cu mai bine de 10 ani stătea Traian Băsescu, Boagiu susţine, într-un interviu pentru ZF, că s-a întors în minister ca acasă. "Acasă" pentru că a mai ocupat acelaşi fotoliu în urmă cu 10 ani, pentru scurtă vreme. A găsit totul la fel, ca şi cum nu s-ar fi întâmplat nimic, spune ministrul. Şi adevărul este că nici nu s-a întâmplat nimic.
Programul de autostrăzi în România a fost lansat în primul ei mandat de ministru, în 2000. Hărţile cu autostrăzile, cele de atunci, ca şi cele de acuma sunt la fel, doar că autostăzi nu s-au construit. Cine este de vină pentru acest pustiu care se întinde între 2000 şi 2011? Nu au fost bani? Ministerul acesta a avut întotdeauna bani, admite