Adunarea Generală a LPF a amânat pentru o săptămână aprobarea caietului de sarcini al licitaţiei privind cesiunea drepturilor audio-vizuale, de telefonie mobilă şi internet şi de televiziune.
"Aş vrea să se facă opt pachete şi al nouălea să fie disponibil pentru cel puţin 95% din populaţia ţării. Am vorbit cu cei de la TVR şi mi-au spus că pot transmite meciuri. Eu am inventat chestia cu 9 pachete, am brevetat-o la OSIM. Am decis să lăsăm şi ProTV-ul să concureze, să participe toată lumea şi cine dă mai mult să cumpere mai multe pachete.", a declarat Dragomir la Digi Sport.
Prima opţiune, pe mai multe canale alternativ
Miza rămâne dreptul de a difuza meciurile în direct pe TV. Aici, LPF a propus două variante. Prima cuprinde două pachete, a doua nu mai puţin de nouă. Caracteristica amândurora este aceeaşi: pachetele conţin acelaşi număr de meciuri, echilibrate teoretic ca interes, cu opţiuni alternative. Ce înseamnă asta: pachetele nu conţin, spre exemplu, integral prima opţiune! Astfel, dacă vor fi doi câştigători diferiţi, fiecare va avea, alternativ şi în mod egal, prima opţiune! Concret, în prima etapă derby-ul ar putea fi transmis de Dolce, în a doua etapă de Digi! Prima etapă o televiziune va avea opţiunile 1, 3, 5, 7, 9, cealaltă 2, 4, 6, 8, apoi invers. Este un exemplu, detaliile nu au fost stabilite.
Situaţia în care monopolul se păstrează
Monopolul se poate păstra într-un singur caz: dacă la licitaţie vor participa, îndeplinind criteriile, doar unul sau doi candidaţi. Atunci, poate câştiga acelaşi participant toate pachetele, cu condiţia ca suma să o depăşească pe cea de acum! Reglementarea este logică, cu un singur amendament: LPF să nu redacteze Caietul de sarcini special în aşa fel încât doar una sau două televiziuni să se poată înscrie! Există zvonuri în acest sens pe piaţa media că doar asocierile Dolce - TVR şi Digi - Intact v