La bordul navei se aflau 23 de oameni şi se îndreptau către Portul Constanţa
Recent modernizat, bulk-carrier-ul de 25.000 tdw „Carmen Silva", ultima navă cu care se putea mândri flota românească, a fost arestată şi urmează a fi vândută.
Ziua de 11 ianuarie 2011 a fost ziua de descărcare a ultimului vas românesc, iar 12 februarie 2011 a fost ultima zi în care România a mai avut un vas în proprietate. După cum precizează Florentin Chiforeanu, directorul Companiei de Navigaţie Maritimă „Petromin", reţinerea navei a avut loc, la finele săptămânii trecute, la intrare în Bosfor sub pretextul unei presupuse datorii către o societate comercială din Turcia.
Zilele trecute, România a pierdut ultimul vas reprezentativ, prin intermediul căruia figura pe harta ţărilor deţinătoare de asemenea „bijuterii". Graţie unui „şiretlic, made in Turcia", după cum spun şi reprezentanţii autorităţilor constănţene, ultima navă a flotei comerciale române va fi executată silit în vederea recuperării unei datorii despre care nu ştie nimeni că există. Astfel, lansat la apă în anul 1992 şi botezat „Feteşti", bulk-carrier-ul de 25.000 tdw „Carmen Silva", ultima mândrie a flotei româneşti, zace acum într-un port din Turcia în aşteptarea sfârşitului inevitabil. Vasul este operaţional, acesta fiind modernizat recent, iar din luna septembrie a anului 2008 a fost închiriată de Compania de Navigaţie Maritimă „Petromin" unei firme din Austria, care finanţase Petromin cu suma de 13 milioane de dolari. La momentul când bulk-carrier-ul „Carmen Silva" a fost arestat la intrarea în Bosfor, strâmtoare cunoscută ca şi fâşia de apă dintre două lumi, la bord se aflau 23 de oameni şi se îndreptau către Portul Constanţa.
„Şiretlic" de 8-9 milioane de dolari
„La intrare în Bosfor, sub pretextul că am fi avut o datorie către o societate comercială din Turcia, a fost reţinută, altfel nu ar