Al patrulea trimestru din 2010 a adus un alt declin al pietei bunurilor de folosinta indelungata. Vanzarile totale in trimestrul patru din 2010 au ajuns la 392 milioane euro, cu 8,6% mai putin decat in perioada similara din 2009.
Chiar daca sectoare precum electronicele de larg consum si foto prezinta rate pozitive de crestere, per ansamblu, 2010 a fost cu 14,6% sub 2009. Piata totala pentru bunurile de folosinta indelungata a fost de 392 milioane euro in ultimul trimestru din 2010, in timp ce valoarea pentru intregul an a fost de 1234 milioane euro, se arata intr-un studiu GfK, remis Ziare.com.
Sectoarele foto si electronice de larg consum au avut un alt trimestru pozitiv, crescand cu 18,4% si respectiv 4,8%. Vanzarile de electrocasnice mici au fost relativ stabile, totalul de 23 milioane de euro fiind doar cu -0,6% mai slab decat in trimestrul 4 2009. Electrocasnicele mari (-6,8%) si sectorul IT (-8,2%) si-au mentinut tendinta de scadere.
Sectorul telecom (-29,7%) si cel de echipamente de birou (-39,5%) nu au dat niciun semn de revenire in ultimul trimestru al anului. Pentru sectoarele telecom si de Echipamente de birou, 2010 a fost un an deosebit de slab in care au scazut cu un uimitor procent de -30%, comparativ cu 2009, an deja afectat de criza.
Cel mai performant sector a fost cel foto. Cu o crestere de aproape 8% de la an la an, sectorul foto este primul care prezinta semne clare de redresare, dupa un foarte dificil an 2009.
Vanzarile de Craciun au fost deosebit de bune pentru segmentul compact aducand o crestere de 18% in trimestrul patru 2010 versus trimestru patru din 2009. Decembrie a fost marcat de preturi de chilipir, vanzarile de compacte cu preturi mai mici de 100 euro a crescut la 70% din totalul vanzarilor in unitati.
Starul anuluitrecut - ramele foto - au avut, de asemenea, vanz