Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a scăzut anul trecut cu 15% faţă de nivelul înregistrat în 2009, la 1,23 miliarde euro, singura categorie care a înregistrat o creştere a vânzărilor fiind cea a aparatelor şi accesoriilor foto, reiese din datele studiului GfK Temax, potrivit Mediafax.
Astfel, cea mai mare scădere a vânzărilor în 2010, de 33,1%, a avut loc la echipamentele de birou, până la 31 milioane euro, urmate de segmentul telecomunicaţii, cu un declin de 31,5%, la 174 milioane euro, şi cel IT, care a coborât cu 20%, la 338 milioane euro.
Totodată, piaţa electrocasnicelor mari a scăzut cu 9,6%, la 308 milioane euro, cea a electrocasnicelor mici s-a redus cu 2,8%, la 77 milioane euro, iar vânzările de electronice de larg consum au stagnat.
"Cel mai performant sector a fost cel foto. Cu o creştere de aproape 8% de la an la an, sectorul foto este primul care prezintă semne clare de redresare, după un foarte dificil an 2009", se arată în studiu GfK.
Şi în ultimul trimestru al anului trecut, piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a înregistrat un declin de 8,6%, ajungând la 392 milioane euro. Sectoarele foto şi electronice de larg consum au avut un trimestru pozitiv, crescând cu 18,4% şi, respectiv, cu 4,8%.
"Vânzările de Crăciun au fost deosebit de bune pentru segmentul compact aducând o creştere de 18%. Decembrie a fost marcat de preţuri de chilipir, vânzările de compacte cu preţuri mai mici de 100 euro a crescut la 70% din totalul vânzărilor în unităţi", potrivit GfK.
În acelaşi timp, vânzările electronice de larg consum au crescut cu aproape 5%, la 100 milioane euro.
"Încă o dată, sezonul Crăciunului a marcat sectorul Electronicelor de larg consum ca fiind unul dintre cele mai dinamice sectoare monitorizate în cadrul GfK Temax. În special vânzările de TV şi alte produse potrivite pentru cadouri, cum ar fi M