MOL România, filiala locală a grupului petrolier ungar, a avut o scădere a volumelor de carburanţi vânduţi în România de 2% în 2010, dar a reuşit să-şi majoreze cota de piaţă peste nivelul de 11%, astfel că firma a înregistrat un regres mai mic faţă de cel raportat la nivelul întregii pieţe.
Totodată, scăderea vânzărilor de benzină şi motorină de anul trecut a fost mai mică faţă de cea raportată de MOL România în 2009, când declinul a fost de 5%.
Potrivit celor mai recente informaţii disponibile, în 2009 scăderea la nivelul întregii pieţei de carburanţi a fost de circa 6%, iar anul trecut, conform estimărilor făcute de jucătorii de profil, procentul a fost mai mare faţă de cel consemnat în 2009.
"În România, cota de piaţă a MOL a depăşit pragul de 11% în 2010 în ciuda scăderii de 2% a volumelor vândute", au declarat reprezentanţii MOL.
Potrivit acestora, segmentul care a mers bine chiar şi în criză a fost cel al vânzărilor din magazinele din incinta benzinăriilor, unde încasările în lei au fost în 2010 cu 5,4% mai mari faţă de cele raportate în 2009.
"În regiunea Europei Centrale şi de Est, în ultimul trimestru Polonia, Slovacia, Cehia şi Estonia au avut performanţe puternice, în timp ce Ungaria, Croaţia şi România încă se află în urmă. Revenirea în întreaga regiune este rezultatul boom-ului din sectorul de producţie din Germania mai degrabă decât al creşterii cererii interne care este în continuare la un nivel jos din cauza ratelor de şomaj mari şi a creşterii slabe a activităţii de creditare", se arată în raportul anual al MOL.
Potrivit documentului menţionat, MOL a investit anul trecut pe piaţa locală circa 8 milioane de euro. MOL România deţine o reţea de benzinării formată din 126 de puncte de alimentare şi a avut în 2009 afaceri de circa 450 mil. euro.
MOL România, filiala locală a grupului petrolier ungar, a avut o scăde