Marius Iuraşcu, directorul "România Film", spune că proiectele de modernizare începute în cele 30 de cinematografe din ţară aflate sub tutela regiei s-ar putea extinde şi asupra sălilor preluate de consiliile locale.
Bune sau nu, premiate sau nu în festivalurile naţionale sau internaţionale la care participă, cert este că filmele româneşti nu fac rating, prin urmare nu sunt interesante pentru operatorii privaţi, spune Marius Iuraşcu, director, din iunie 2009, al Regiei Autonome de Distribuţie şi Exploatare a Filmelor "România Film" (RADEF).
Bilanţurile, de altfel, nu sunt încurajatoare: potrivit unei statistici realizate recent de Agenţia Champions, filmele româneşti care au rulat pe ecranele interne anul trecut au reuşit să adune, împreună, doar două milioane de lei (circa 490.000 de euro), adică puţin peste cât a contabilizat, la finalul anului, un blockbuster american ca "Harry Potter şi Talismanele Morţii" (1,9 milioane de lei).
Parte dintr-o strategie mai amplă de facilitare a accesului la producţiile româneşti, "RomâniaFilm" a iniţiat, în ultimele luni, o caravană cinematografică denumită generic "Filmul românesc accesibil tuturor", care a trecut prin aproape 20 de oraşe din ţară, un proiect realizat cu sprijinul Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional şi al Centrului Naţional al Cinematografiei.
Vizibilitatea regiei a crescut lunile trecute, după ce a fost lansată o dublă campanie, de modernizare a sălilor de cinema aflate sub tutela RADEF şi de implementare a conceptului cafenelelor 3D în holurile acestor cinematografe – în cadrul căreia au fost finalizate deja două astfel de proiecte, cafeneaua din incinta Cinematografului Patria din Bucureşti şi cinematograful Republica din Cluj, relansat cu numele "Sala Florin Piersic".
După achitarea datoriilor de peste 100 de miliarde de lei vechi, cumulate