Bank Gutmann, unul dintre jucătorii de pe piaţa de private banking din Austria, a reuşit să găsească aproape 50 de milionari în euro pe plan local cărora le gestionează averile.
Austriecii au început să "vâneze" clienţi la Bucureşti în urmă cu aproape trei ani, iar anul trecut şi-au deschis un birou în Capitală. Ţinţa anunţată pentru 2010 era să ajungă la un portofoliu de 50 de clienţi. În segmentul ţintit de austrieci intră antreprenorii sau managerii de mari corporaţii care au averi de cel puţin un milion de euro. Pragul de selecţie a clientelei este astfel mult mai ridicat decât în cazul băncilor locale care oferă servicii de private banking pentru clienţii lor, cu niveluri cuprinse între 50.000 şi 200.000 de euro.
"Suntem aproape de 50 de clienţi, dar ţinta propusă a fost foarte ambiţioasă", spune Gordian Gudenus, partener în cadrul Bank Gutmann şi membru al Comitetului de Management.
Relaţia cu fiecare client al băncii este gestionată de către un partener, alături de echipa sa. În prezent austriecii au doi parteneri care răspund de clienţii din România: Gudenus şi Ilinca von Derenthall, cea care i-a asistat în dezvoltarea operaţiunilor de la Bucureşti.
Bank Gutmann, o bancă relativ tânără faţă de jucătorii elveţieni consacraţi pe această nişă, cu o istorie de aproape 100 de ani, şi-a extins în ultimii ani operaţiunile în Ungaria, România şi Rusia, dar şi în America Latină. La nivel global, banca are circa 2.000 de clienţi, pentru care gestionează averi cumulate de13 miliarde de euro.
În prezent banca are 12 parteneri, astfel că fiecare are în portofoliu circa 200 de clienţi. Astfel, austriecii ar trebui să aibă câteva sute de clienţi pe plan local în perspectiva anilor următori.
"Noi evităm clienţii cu expunere publică mare. Foarte puţini dintre clienţii noştri sunt persoane recunoscute public", spune Gudenus. În medie, comisio