Ministerul Turismului va aloca 118 milioane de euro în următorii cinci ani pentru promovarea on-line mai intensă a potenţialului turistic al României, cu scopul atragerii turiştilor străini. Sursa: AGERPRES
România are încă un plan de dezvoltare a zonei turistice, anume Planul Naţional de Marketing Strategic, anunţat ieri de ministrul dezvoltării regionale şi turismului (MDRT), Elena Udrea, plan valabil pentru perioada 2011-2015, care, voit sau nu, se suprapune peste unul deja existent, adică Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului Naţional 2007 -2026. Ambele documente se referă, în mare, cam la aceleaşi lucruri, noutatea celui lansat ieri fiind axarea în principal pe promovarea destinaţiilor turistice din România pe internet.
În acest scop, pentru perioada 2011-2015 vor fi alocaţi 118 milioane euro, bani care vor veni din fonduri europene. Bugetul cuprinde proiectele din cadrul strategiei de produs, de vânzări, comunicare, infrastructura de marketing şi acţiunile de cooperare.
Printre obiectivele ministerului se numără şi dublarea ponderii turiştilor străini în România, de la 25% la 50% din totalul turiştilor, respectiv până la 2,5 milioane în 2015. Bugetul de comunicare este de 13,2 milioane de euro anul acesta, de 17,5 milioane de euro în 2012 şi de 13 milioane de euro în 2013.
Din strategia MDRT face parte şi planul de creare a unui nou portal web cu scopul promovării imaginii României, alături de cel existent deja. "Portalul web va conţine date cu prinzătoare despre România. Se aseamănă cu proiectul paginii României pe Facebook, pe care îl vom prezenta în curând", a precizat Elena Udrea cu ocazia lansării Planului Naţional de Marketing Strategic.
Ea a adăugat că, până acum, promovarea în mediul on-line a fost zero. Această afirmaţie este oarecum contrazisă de un anunţ al MDRT de anul trecut, potrivit