Fiecare scrisoare ilustrează unul din cele şase tipuri de turism pe care MDRT a anunţat că le va promova: circuite turistice, sănătate şi întreţinere, turism rural, activ şi de aventură, turism în mediul natural sălbatic şi city break
"A! Careva să îi spună lui şefu' că nu ne vom grăbi să ne întoarcem la birou...ne-am obişnuit cu ritmul sănătos de viaţă de aici". Astfel sună post scriptum-ul unei cărţi poştale expediate de un ipotetic turist străin aflat în vizită în România. "Scenariul" a fost imaginat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) şi este inclus în primul manual al brandului naţional de turism. Broşura, care are în antet sigla Guvernului şi a MDRT, are 36 de pagini, iar pe prima copertă apare simbolul brandului naţional de turism al României, cu celebra frunză. În prima parte a documentului este prezentat brandul - poziţionare, platforma de comunicare, strategia de brand -, iar partea a doua cuprinde, printre altele, "identitatea vizuală", sloganul brandului şi exemple de utilizare. "Manualul este destinat tuturor părţilor interesate de brandul turistic al României", se arată pe prima pagină a broşurii.
La capitolul "Experienţe de călătorie în România", documentul dă câteva exemple de posibile mesaje cuprinse în cărţi poştale trimise de prezumtivi turişti străini - Richie şi gaşca nebună ("Mastertrekker" Reiner, "Exploratorul" Armin & "Indiana" Georg), Randy şi Moruwenna, Sylvie - impresionaţi de vizita lor în România. Fiecare scrisoare ilustrează unul din cele şase tipuri de turism pe care ministerul a anunţat că le va promova: circuite turistice, sănătate şi întreţinere, turism rural, activ şi de aventură, turism în mediul natural sălbatic şi city break. Într-una dintre scrisori turiştii îşi asigură colegii că mâncarea românească este mult mai sănătoasă decât cea "din State", în alta se speră într-o întâlnire pe munte cu