Ministerul Afacerilor Externe a decis să dea aproximativ 34.000 de euro pe broşuri informative care să arate pregătirile României pentru aderarea la spaţiul Schengen. Sursa: Codrin Prisecaru
Ele au fost cumpărate prin "negociere" fără publicarea vreunui anunţ de participare, iar singurul ofertant, AD-HOC Advertising SRL, a câştigat contractul, potrivit unui anunţ de atribuire publicat pe e-licitatie.ro.
"Justificarea alegerii procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare este: situaţie de urgentă extremă, survenită în urma unor evenimente care nu puteau fi prevazute de autoritatea contractantă, în conformitate cu condiţiile stricte stabilite în directivă", se precizează în anunţ.
Contractul a fost atribuit pe data 27 decembrie 2010.
Dobroslav Dimitrov, preşedintele comisiei de afaceri externe şi apărare a parlamentului bulgar, a declarat într-un interviu acordat, în exclusivitate, pentru Agerpres, pe 16 februarie, că aderarea României la spaţiul Schengen nu va fi amânată din cauza ţării sale.
Oficialul şi-a exprimat speranţa că aderarea la Schengen se va realiza în timpul preşedinţiei ungare a Uniunii Europene, în primul semestru al acestui an.
"Aderarea noastră este printre priorităţile preşedinţiei ungare a Uniunii Europene şi sperăm că se va realiza până la încheierea acestei preşedinţii", a spus parlamentarul bulgar, care este membru al partidului GERB, aflat la putere în Bulgaria.