Ieri am analizat viteza cu care piata imobiliara romaneasca se va reporni doar datorita proiectelor de Retail si Comerciale (gasiti analiza aici). Si cand vorbim despre piata imobiliara, ar trebui sa luam in considerare ca aceasta este locomotiva reala a economiei romanesti, de asemenea. Exporturile sunt importante, productia la fel, dar economia Romaniei are nevoie de piata imobiliara la fel cum un om insetat necesita apa, scrie Ilias Papageorgiadis pe blogul sau.
Cum v-am explicat ieri, brusc am aflat despre noi proiecte de retail si mall-uri. Discutam acest subiect impreuna cu niste prieteni de ai mei si prima lor reactie a fost destul de normala: “De ce acum? “
Parcurile retail / mall-urile: Cele mai mari investitii imobiliare
Cand vine vorba despre investitii imobiliare, proiectele de retail sunt printre cele mai mari. Cum sunt putine proiecte rezidentiale, industriale sau proiecte de birouri depasind 30 de milioane de euro, de obicei parcurile de retail sau un mall sar cu usurinta nivelul de 50 de milioane euro, insumand uneori 60 pana la 100 milioane euro(!)
Un proiect de retail sau comercial genereaza cel mai mare volum de trafic, venituri si potential pentru zona unde va fi construit (presupunand ca va avea success desigur).
Cel mai mare = cel mai atent studiat
Cand un investitor plaseaza 50 - 100 milioane de euro intr-un teren, sperand sa isi transforme proiectul intr-o “fabrica de bani”, este foarte atent la miscarile sale. Este evident ca fiecare investitie trebuie tratata cu atentie, dar in special acestea nu necesita doar grija, atentie si bani, dar si nivel avansat de expertiza, avand in vedere fatul ca acestea sunt proiecte foarte complicate.
Acesta este motivul pentru care esuarea unui mall sau a unui parc de retail deriva din lipsa studiului (sau studiul / abor