"Domnilor, perseveraţi. În viaţă, nici un lucru obţinut uşor nu durează!"
Sunt cuvintele lui "Nick" după luni de zile de căutări şi câteva milioane de lei plătite pe serviciile agenţiilor matrimoniale. Are 32 de ani şi lucrează pentru o renumită firmă de arhitectură din Capitală. În urmă cu numai câţiva ani a suferit un accident de maşină. A pierdut de atunci posibilitatea de a merge fără a şchiopăta şi mai ales a pierdut încrederea în sine.
Asta până când a întâlnit-o pe Liana, mama viitorului său copil. Nu vorbeşte mult despre relaţia lor. De altfel, discreţia este una dintre obsesiile românilor care apelează la serviciile unei agenţii matrimoniale. Firesc, în condiţiile în care cei care conduc o asemenea afacere solicită şi verifică date cu privire la identitatea clienţilor. Cer copii ale diplomelelor de studii, după actele de stare civilă şi chiar după atestatele pentru diferite cursuri. "Se completează şi un chestionar psihologic, din care rezultă un profil care să stabilească dacă clientul este pregătit pentru o relaţie, compatibilitate, similitudini, complementaritate", explică Carmen Bîrlan, psiholog al agenţei matrimoniale "El şi Ea".
O afacere care nu a auzit de criză
Tarifele pentru serviciile percepute variază de la o companie la alta. "Înscrierea în baza de date a agenţiei noastre, pentru trei luni, costă 150 de lei. Preţul pentru o întâlnire este de 250 de lei, iar regula este că cine solicită întâlnirea este şi cel care plăteşte", spune Daniela Bogdan, directorul agenţiei matrimoniale "Venera", care aminteşte că preţurile au fost majorate recent.
Absolvenţii de facultate, cei mai numeroşi clienţi
A putut face acest lucru pentru că numărul celor care trec pragul firmei a crescut constant de-a lungul celor doisprezece ani de când funcţionează agenţia. "Am pornit de la o bază de date de circa 300 de persoane în primul an