Pe piaţa locală a apărut nevoia de asigurări de viaţă cu câştig garantat, care ar oferi siguranţă românilor în privinţa randamentelor obţinute şi ar diversifica totodată oferta de plasamente pe care o au la dispoziţie, a declarat Istvan Kadar, CEO al CIG România, companie de asigurări de viaţă lansată pe piaţa locală în 2009.
El a precizat, într-un interviu pentru EVZ, că o opţiunea stop loss (oprirea pierderilor – n.r.) a permis clienţilor să piardă mai puţini bani şi chiar să realizeze câştiguri de pe urma poliţei în perioada crizei.
Totodată, în 2011, vom avea agenţi de marketing mai bine pregătiţi, deoarece asigurătorii vor fi obligaţi să-i şcolească, mai spune Kadar.
Evenimentul Zilei: Mulţi români şi-au desfiinţat poliţele de asigurări de viaţă, nemulţumiţi de performanţa acestora, în perioada crizei. Unele din firmele de profil au fost criticate pentru că şi-au menţinut în criză plasamentele pe pieţe care deveniseră nerentabile, deşi apăruseră între timp alte opţiuni, mult mai rentabile. Cum vă explicaţi?
Istvan Kadar: Nu cred că în asigurări firmele îşi pot permite să schimbe plasamentele. Schimbarea plasamentelor este oferită ca o opţiune clienţilor. Dacă e vorba de clienţi educaţi, atunci aceştia se pot gândi că scăderea poate fi de moment, iar după aceea va urma creştere. În plus, într-o perioadă de criză, atunci când randamentele sunt jos, cred că este momentul cel mai bun de investiţie.
Sau, dimpotrivă, clienţii se pot gândi că atunci când va veni momentul să îşi retragă poliţa, va fi tot o perioadă de criză şi vor rămane fără nimic...
În general, asigurările se încheie pe o perioadă cuprinsă între 5 şi 25 de ani, iar puţină lume poate prevedea ce se întâmplă într-un răstimp atât de îndelungat. Oricum, istoria arată că, după ce o acţiune scade, ea poate să îşi revină şi să recupereze pierderea. Cei