Temel Kotil, CEO al Turkish Airlines, a şasea cea mai profitabilă companie aeriană din lume cu un profit operaţional de 390 de milioane de euro şi venituri de 3 miliarde de euro în 2009, susţine că cererea pentru biletele de avion pe ruta Bucureşti - Istanbul nu a permis creşterea frecvenţei de operare de la două zboruri pe zi la trei şi nici extinderea operaţiunilor pe un alt aeroport, precum cel din Constanţa.
"Plănuiam să ajungem la trei zboruri pe zi pe piaţa românească, însă este nevoie ca românii să călătorească mai mult spre Istanbul. Tocmai pentru a creşte traficul pe ruta Bucureşti - Istanbul am introdus preţuri promoţionale pe această rută (205 euro pentru o călătorie dus-întors - n.red.)", a declarat Temel Kotil cu ocazia unei conferinţe în Istanbul legată de anunţarea lansării pe 18 martie a festivalului de shopping din oraşul turcesc. Pregătit cu o prezentare a companiei aeriene de aproape 30 de slide-uri în power point, Kotil a răspuns întrebărilor adresate de ziarişti din toată lumea, cunoscând în detaliu informaţii despre strategia de dezvoltare, dar şi despre rezultatele companiei aeriene pe fiecare piaţă.
Kotil, 52 de ani, ocupă poziţia de CEO al Turkish Airlines încă din 2005, alăturându-se companiei în 2003. El a absolvit Facultatea de inginerie aeronautică din Istanbul şi mai multe programe de masterat în aviaţie la Universitatea din Michigan.
Turkish Airlines, care a transportat 25 de milioane de pasageri la nivel mondial, operează două curse zilnice, de luni până duminică, de pe aeroportul din Otopeni. Avioanele au operat anul trecut la un grad mediu de încărcare de 75-80%, potrivit oficialilor companiei.
Şi compania aeriană de stat Tarom are două zboruri directe pe zi spre Istanbul, cu plecare din Bucureşti, la preţuri similare cu cele ale companiei turceşti. Spre Istanbul ar putea să introducă anul acesta zboruri din