Orice persoană, care beneficiază de servicii de reclamă şi publicitate în România în baza unui contract sau a unui alt fel de înţelegere încheiată cu altă persoană, datorează plata taxei menţionată în titlu, cu excepţia serviciilor de reclamă şi publicitate realizate prin mijloacele de informare în masă scrise şi audiovizuale, potrivit art. 270 din Codul Fiscal. Publicitatea realizată prin mijloace de informare în masă scrise şi audiovizuale, corespunde activităţilor agenţilor de publicitate potrivit Clasificării activităţilor din economia naţională CAEN, cu modificările ulterioare, respectiv publicitatea realizată prin ziare şi alte tipărituri, precum şi prin radio, televiziune şi Internet.
Taxa pentru servicii de reclamă şi publicitate se plăteşte la bugetul local al unităţii administrativ-teritoriale în raza căreia persoana prestează serviciile de reclamă şi publicitate. Taxa pentru servicii de reclamă şi publicitate se calculează prin aplicarea cotei taxei respective la valoarea serviciilor de reclamă şi publicitate. Cota taxei se stabileşte de Consiliul Local, fiind cuprinsă între 1% şi 3%.
Valoarea serviciilor de reclamă şi publicitate cuprinde orice plată obţinută sau care urmează a fi obţinută pentru serviciile de reclamă şi publicitate, cu excepţia taxei pe valoarea adăugată. Taxa pentru servicii de reclamă şi publicitate se varsă la bugetul local, lunar, până la data de 10 a lunii următoare celei în care a intrat în vigoare contractul de prestări de servicii de reclamă şi publicitate.
Taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate
Taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate este reglementată în Codul Fiscal prin Art. 271, Capitolul VI. Astfel, orice persoană care utilizează un panou, afişaj sau structură de afişaj pentru reclamă şi publicitate într-un loc public datorează plată unei taxe anuale către b