La cinci ani de la preluarea Cosmorom, Cosmote România trage linie şi analizează: o acoperite foarte bună a teritoriului, baza de clienţi şi venituri în creştere şi o reţea CDMA/3G inexistentă la preluarea companiei de către greci. La capitolul acoperire şi servicii compania a ajuns din urmă principalii competitori, Orange şi Vodafone, însă mai are de lucru la capitolul număr de abonaţi şi venituri.
„Ne dorim să fim numărul unu pe anumite segmente"
Întrebat pe când estimează că operatorul va deveni numărul doi pe piaţă, Stefanos Theocharopoulos, directorul executiv al Cosmote România, a spus că dacă se face referire la baza de clienţi, numărul nu este forte important şi atunci nu locul contează. Ce contează însă?
„Ne dorim să fim numărul unu pe anumite segmente: în ceea ce priveşte serviciul de relaţii cu clienţii, acoperirea naţională, cele mai bune abonamente şi altele", a explicat Theocharopoulos încercând să pară detaşat în faţa problemei numărului de utilizatori. „A deveni numărul 1 sau 2 în ceea ce priveşte numărul de clienţi, nu este ţinta noastră principală", a adăugat acesta.
Evoluţie cu investiţii de 1 miliard de euro
În 2005, când grupul elen OTE a preluat pachetul majoritar al Cosmorom (surata "mobilă" a Romtelecom), s-au găsit pe ultimul loc de pe piaţă în multe domenii: baza de abonaţi avea sub 50.000 de numere active, acoperirea naţională se limita la marile aglomeraţii urbane (28% din teritoriul ţării), iar la capitolul reţea de date situaţia era dezastruoasă - conexiunea se făcea printr-o tehnologie dial-up tip CSD.
La cinci ani şi un miliard de euro investiţii mai târziu, Cosmote este un jucător important pe piaţă şi, pe deasupra, a înglobat şi un alt operator - Zapp - cu tot cu reţeau 3G/CDMA acestuia şi baza de clienţi de aproape 400.000 de numere. La finalul anului trecut operatorul avea 6,5 milioane de clienţi.