Regula potrivit căreia la şapte persoane care pleacă din sistem se poate angaja una singură nu va mai fi aplicată în fiecare instituţie, ci la nivel judeţean. Sursa: ADI PÎCLIȘAN
Ordonanţă de Urgenţă, adoptată miercuri de Executiv, dă posibilitatea autorităţilor locale, care au angajaţi puţini şi din această cauză întâmpină dificultăţi în desfăşurarea activităţii, să poată face angajări pe posturile unice.
Totuşi, la nivel naţional se va păstra regula potrivit căreia la 7 persoane care pleacă din sistem se poate angaja una singură. „Post unic înseamnă, pe de o parte, acel post ale cărui atribuţii, prin conţinutul şi natura lor nu pot fi preluate de alt angajat sau, pe de altă parte, dacă avem un compartiment care are numai posturi vacante, un post va fi considerat unic şi va putea să fie ocupat”, a explicat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Ioana Muntean.
În ceea ce priveşte "regula de şapte", aceasta nu va mai fi aplicată la nivel local, ci la nivel judeţean. Astfel, o să fie cumulate toate posturile vacantate la nivel judeţean, iar prioritate la angajare să fie acordată pentru posturile unice
Cum se pot face angajări
Dacă o instituţie are posturi unice vacante şi doreşte să le ocupe, autoritatea locală va argumenta şi va solicita prefectului să înceapă procedura, anume, să primească avizul favorabil de la Guvern, prin intermediul MAI. După acest pas, respectiva primărie va putea organiza concurs şi aproba ocuparea postului.
Totuşi, actul normativ adoptat de Executiv va menţine obligaţia de a se ocupa la nivel naţional doar 15% din posturile vacantate pentru a se respecta încadrarea în cheltuieli de personal de 7,5% din PIB, a precizat purtătorul de cuvânt al Guvernului.