Ziarul ring a intrat în posesia unor informaţii (vezi aici documentele) potrivit cărora, lunar, aproximativ 80% din cele 25.000 de tone de combustibil intrate în Portul Constanţa fentează Fiscul. Altfel spus, pentru 20.000 de tone de combustibil, care ulterior sunt transferate într-o reţea preferenţială de benzinării din ţară, nu sunt plătite accize. Cum funcţionează această adevărată industrie neagră de la malul mării? O întreagă reţea a corupţiei colectează şpaga - 30 de euro/tonă - şi o distribuie spre vârful piramidei, unde ajung lunar cel puţin şase milioane de euro. Mecanismul şpăgii nu ar fi posibil fără complicitatea unor înalţi funcţionari care, potrivit unei note redirecţionate de OLAF (Comisia Europeană - Biroul European Antifraudă) către DNA, ar face parte dintr-un "sistem organizat corupt, care sustrage o sumă imensă de bani de la bugetul României şi, acum, de la bugetul CE".
DNA a investigat timp de câţiva ani zeci de acuzaţii de corupţie aduse unor funcţionari de la frontiera de est a României. Printre aceştia, la loc de cinste regăsim trei nume grele: Sunai Cadîr, şeful Direcţiei Regionale a Vămilor (DRV) Constanţa, Gheorghe Stambelu, director în cadrul Agenţiei Naţionale a Vămilor, şi un anume Tuică, alias "Doctorul". Surprinzător, cei trei se regăsesc şi în informaţiile de-a dreptul incredibile, primite zilele acestea de reporterii "ring", şi care vizează mecanismul şpăgii din reţeaua de trafic de combusitibil din Portul Agigea.
Placa turnantă de la Agigea
Iată ce susţine un prim set de informaţii intrat în posesia reporterilor „ring". "Portul Constanţa Sud-Agigea este placa turnantă a contrabandei cu combustibil din România. Acolo figurează sute de nave care aprovizionează fiecare cu 200 - 300 tone de combustibil. Lunar, aproximativ 20.000 de tone iau calea unei reţele de benzinării din ţară, unde ajung fentând