Uzina Dacia de la Mioveni si-a atins capacitatea maxima de productie, iar viitoarele modele Dacia vor fi construite in Maroc unde productia va ajunge la fel de mare ca in Romania. Renault va investi circa un miliard de euro in nordul Africii, iar compania spune ca a ales Marocul si nu extinderea in Romania fiindca guvernul tarii africane a oferit conditii bune, mana de lucru este mai ieftina, iar porturile europene sunt mult mai aproape. Renault a decis acum trei ani sa faca o mare uzina la Tanger, iar acum nu ne ramane decat sa ne intrebam de ce a pierdut Romania investitia sau de ce a castigat-o Marocul.
Marocul "a oferit conditii foarte bune", revoltele din nordul Africii nu au efecte negative asupra Renault
"Uzina de la Pitesti este la capacitate maxima, insa la Tanger vor fi construite doua noi modele de anul viitor. De ce Tanger? Pentru ca Renault are nevoie de o noua capacitate de productie foarte competitiva si am ales Tanger acum trei ani pentru ca am avut conditii foarte bune, un climat politic care ne-a ajutat, sustinere din partea autoritatilor, o mana de lucru mai ieftina si o situatie logistica buna", a spus intr-o discutie cu presa romana la Geneva, Jacques Chauvet, seful regiunii EuroMed la Renault.
El spune ca evenimentele politice din Africa de Nord nu pun in pericol inceperea productiei la Tanger, lucru care se va intampla peste circa un an, iar in Algeria si Tunisia activitatile comerciale se desfasoara ca si pana acum. "Ne-am luat masuri speciale de reducere a nivelului stocurilor si creantelor, in Tunisia importatorul are o acrtivitate normala, in Algeria numarul comenzilor nu a scazut." Algeria si Maroc sunt in prezent in top 10 cele mai bune piete pentru Dacia, cu vanzari care anul trecut au depasit 15.000 de unitati in fiecare din cele doua state.
Marocul devine esential pentru Dacia, insa "Romania raman