Dintr-un obiect educativ si distractiv, calculatorul poate deveni distructiv pentru copiii nesupravegheati, mai ales dupa ce micutii invata sa citeasca si sa scrie.
Parintii trebuie sa intervina si sa stabileasca niste reguli stricte, care trebuie respectate, pentru ca mai tarziu vor suferi si ei, pe langa copilul lasat de capul lui, la o varsta cand inca nu stie ce e bine si ce e rau.
In afara de jocuri, primele pe care copilul le invata pe calculator, odata ce invata sa citeasca si sa scrie, copilul descopera chat-ul si messenger-ul, trancaneala inutila de ore lungi, lucruri care nu-i ajuta cu nimic ci, din contra, ii pot dauna foarte mult, pentru ca il rup de lumea reala.
Prioritare pentru copil trebuie sa fie lectiile pentru la scoala, dar nu cele luate prin copy/paste de pe calculator, pentru ca asta se invata foarte usor. Temele trebuie facute, invatate, lucrate de copil, cu creionul in mana, si verificate
foarte serios de parinte.
Parintele are datoria sa-i explice copilului ca numai invatand se cultiva si calculatorul doar il ajuta sa stie mai mult, sa-si imbogateasca cunostintele acumulate la lectiile din clasa, din manuale si cartile citite.
Nu-i normal pentru un copil sa stea uitat, ore in sir, la calculator si parintii sa fie incantati ori multumiti ca-si pot face linistiti si fara griji treburile lor. Rupt de lume, de realitate, de mediul viu, copilul devine un izolat, nu se mai dezvolta normal, manifesta tulburari de comportament, devine incapabil sa poarte o discutie in lumea reala, uita sa rada in hohote, sa se bucure, sa se veseleasca.
Si un alt pericol, deloc de neglijat, care-i paste pe copiii lasati de capul lor in fata calculatorului, este ca acestia ajung sa devina intarziati mintal, prin nefolosirea corecta a creierului. De aceea, in viata de zi cu zi a copilului, se