Vineri, 3 martie 2011, la Elite Art Gallery a avut loc vernisajul expoziției de grup Culorile feminității, în cadrul căreia expun Vitalie Butescu, Ștefan Coman și Vasile Sitari. Expoziția reunește o serie de nuduri, reprezentări feminine și naturi statice, al căror numitor comun este, să spunem, „filtrul impresionist“ aplicat în actul de creație (sau, altfel spus, de geneză a lor). Lucrările sînt apropiate prin aspecte formale, dar se individualizează prin mijloace de expresie diferite. În recenta serie a nudurilor, a florilor și a fructelor, Vitalie Butescu recurge cu predilecție la amestecul optic de culoare. Artistul își plasează subiectele în spații mai degrabă sugerate decît construite după legile perspectivei. Acestea se constituie în suportul cromatic al lucrărilor, fără a rămîne simple fonduri și fără a fi deposedate total de funcția portantă a personajelor sau a obiectelor pictate. La nivel de metalimbaj, identificăm tangențele cu tema vanitas: florile, astăzi frumoase, se vor ofili, fructele vor fi consumate (sau se vor deprecia), femeile își vor pierde forța de atracție, marcată prin nuditate, tinerețe și obiecte care țin, în contextul dat, de cochetărie ori de mondenitate: evantaiul, umbrela sau cartea, ca atribute ale statutului social. Fără a fi pretențioase, lucrările conservă ideea de mister, evitînd totodată spectaculosul și redundanța. Ar mai fi de remarcat varietatea cromatică subordonată temei și voinței artistice. Butescu nu se teme de culoare, pe care știe să o stăpînească prin acorduri tonale care îl duc întotdeauna unde dorește să ajungă. Lucrările lui Ștefan Coman recomandă un pictor al planurilor și hașurilor. Subiectele sale trec de multe ori în subsidiar, lăsînd locul principal alegerilor artistice; par simple pretexte pentru exprimarea în domeniul vizual. Deși stăpînește tehnica portretului, artistul tinde să renunțe la aceasta în