Expoziţia "Eternele Dantele" desfăşurată între 9 martie şi 9 aprilie 2011 la Carol Parc Hotel continuă seria de expoziţii cu piese din colecţia privată a Profesorlui Universitar Adina Nanu, de data aceasta într-o selecţie de broderii şi dantele de la sfârşitul secolului XIX şi începutul secolului XX.
Expoziţia cuprinde piese din dantele realizate manual, broderii, costume originale de interior şi exterior, începând cu 1875, obiecte de interior dar şi accesorii şi pălării.
Una dintre piesele de rezistenţă ale expoziţiei îl reprezintă costumul naţional de curte din vremea Reginei Elisabeta a României.
Trei sculpturi ale Adinei Nanu, realizate din hârtie, gips şi dantele reprezintă pe cele trei mari Regine ale României, Regina Elisabeta, Regina Maria şi Regina Elena, sculpturile completând fericit datele privind aplecarea suveranelor spre arţa dantelei şi a broderiilor, ele constituind permanent un model pentru întreaga lume feminină din epocă, dând tonul, atât din punct de vedere vestimentar, cât şi al atitudinii etice şi estetice.
Regina Elisabeta (1843 - 1916) avea un colţ, ca un altar, dedicat dantelelor. Regina îşi alesese pseudonimul literar Carmen Sylva şi pe lângă activităţile de scriitoare, pictoriţă şi muziciană, a cultivat şi a practicat lucrul de mână, ca o artistă
A lucrat neîntrerupt, cu talent, îndrăzneală şi ingeniozitate. Din cartea scrisă de prietena ei, lady Katharin L. Hoare, despre dantela cu suveica (The Art of Tatting, publicată la Londra, la editura Longmans, Green and Co, acum o sută de ani, în anul1910) şi ilustrată cu exemple din creaţiile reginei, aflăm mulţimea domeniilor în care s-a lansat, de la vălul de iconostas al bisericii din Sinaia, sau acoperământul de potir, cusut cu perle veritabile şi până la cuvertura de pat şi rochiţa nepoatei ei cu acelaşi nume, Elisabeta.
Cea mai cunoscută