Televiziunea Română este în plin proces de redefinire a misiunii sale de serviciu public, principala direcţie strategică de dezvoltare vizând, pe termen lung, atragerea de public nou.
Fidelizarea publicului tradiţional şi cooptarea unor noi nişe de audienţă se vor face atât prin producţii cu plus-valoare pe piaţă şi vedete cu priză la public, cât şi prin proiecte corporate integrate, interactive.
„Avem, la ora actuală, cele mai bune talk-show-uri culturale şi educative de televiziune din România - Garantat 100%, Profesioniştii, 50 de minute cu Pleşu şi Liiceanu, dar şi cele mai bune seriale de pe piaţă - Anatomia lui Grey, CSI Crime şi Investigaţii, serialele coreene. Vom sublinia în continuare această diferenţă pe piaţa media, dar nu numai prin producţii editoriale, ci şi prin diverse proiecte care să coopteze publicul în mod inteligent, în special pe cel tânăr", a declarat Alexandru Lăzescu, Preşedinte-Director General al TVR.
Interactivitatea şi dezbaterile publice menite să încurajeze jurnalismul responsabil, de calitate se numără printre prioriăţile televiziunii publice, a precizat Lăzescu.
„Noile grile de programe pentru principalele noastre canale, TVR 1 şi TVR 2, sunt începutul unui proces mai îndelungat de împrospătare a producţiilor TVR", a spus Dan Radu, Director de Producţie Editorială şi Programe.
„Vom continua să închegăm în jurul brandului TVR un nucleu de programe, vedete şi filme care să ne diferenţieze într-un peisaj media în care credibilitatea jurnalismului s-a erodat", a subliniat Radu.
Printre emisiunile noi din grila TVR 1 se numără Perechea potrivită, cu Raluca Moianu, Televiziunea copiilor, o emisiune ce poartă semnătura realizatorului Titus Muntean, Cu ochii'n 4, un program de anchete şi reportaje.
Noutăţile grilei TVR 2 - care este redefinit ca un post pentru oameni activi, cu puţin timp liber, dar ca