Calatoriile sunt in general experiente placute, insa este important sa fiti pregatiti si pentru situatii neprevazute, precum pierderea portofelului, lipsa numerarului in moneda tarii in care calatoriti, rezervari incorecte sau neconfirmate.
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) va da cateva sfaturi pentru evita situatiile neasteptate sau pentru a putea reactiona cat mai bine daca ele apar, atunci cand plecati in calatorie.
In primul rand este bine sa va informati din timp in legatura cu tara in care intentionati sa calatoriti si incercati sa-i cunoasteti cat mai bine istoria, cultura, obiceiurile si chiar si situatia politica.
In momentul in care ati decis sa plecati, este bine sa planificati un buget pentru calatorie si sa-l respectati. De asemenea, informati-va cu privire la cursul de schimb pentru moneda tarii pe care o veti vizita si asigurati-va ca nu a expirat data pana la care va puteti folosi cardurile de credit si debit.
Este important sa cunoasteti si suma maxima pe care o puteti retrage de la ATM pentru fiecare card pe care vreti sa il folositi. Este bine sa pastrati intr-un loc usor accesibil numarul de telefon de la serviciul de asistenta pentru clienti oferit de furnizorul cardului, lucru ce va va fi foarte folositor in cazul in care aveti probleme cu extragerea banilor.
Tot legat de carduri, ANPC recomada sa folositi cardul pentru achitarea cheltuielilor de calatorie, pentru ca, de cele mai multe ori, aveti incluse o serie de asigurari pentru calatorii, precum asigurari medicale, asigurari pentru bagaje sau pentru intarzierea avionului. Acestea va acopera cheltuielile neprevazute care apar daca se produce riscul asigurat, si astfel bugetul initial alocat calatoriei nu va fi afectat.
In cazul in care cardul va este furat sau il pierdeti, anuntati cat mai reped