Nea Titi, aşa cum îi spun colegii, lucrează de peste 10 ani la Teatrul Naţional de Operetă „Ion Dacian". E unul dintre oamenii din culise pe care spectatorii nu îi văd, dar sunt indispensabili, pentru că altfel spectacolul nu ar putea fi pus în scenă. Totuşi, până la începutul anului 2011, nea Titi era doar un muncitor necalificat. Prin intermediul proiectului Scenart, el a obţinut o diplomă recunoscută de Ministerul Muncii care atestă competenţele sale într-o profesie specifică artelor spectacolului, respectiv cea de maşinist.
Prima promoţie de absolvenţi ai proiectului Scenart a primit diplomele la sfârşitul lunii februarie.
Cei mai mulţi dintre tehnicienii din teatrele româneşti au început să lucreze în teatru datorită unei întâmplări, fără să ştie mare lucru despre lumea artelor. La Teatrul Naţional de Operetă se păstrează încă tradiţia transferului de competenţe de la o generaţie la alta de tehnicienii.
„În România nu sunt şcoli pentru maşinişti. Tot ce poţi face e să înveţi în teatru", spune unul dintre tehnicienii de la TNO.
În cadrul proiectului Scenart, angajaţii Teatrul Naţional de Operetă „Ion Dacian" au participat la cursuri de formare pentru îmbunătăţirea competenţelor. Cursurile au inclus module de formare pentru principalele profiluri profesionale specifice artelor spectacolului, şi anume: maestru de lumini, electrician iluminare scenă, maestru de sunet, asistent regizor artistic, croitor-confecţioner costume teatru, costumier, mânuitor-montator decor, recuziter, machior spectacole, producător delegat pentru teatru, regizor tehnic, secretar muzical/artistic, organizator spectacole, manager de proiect, designer video.
Participanţii au fost instruiţi şi pe tema normelor de sănătate şi siguranţă în muncă.
În total, au fost instruiţi 183 de angajaţi de la la Teatrul Naţional de Operetă „Ion Dacian".
În continuare, p