- Social - nr. 746 / 22 Martie, 2011 Violenta in scoala, pe strada, acasa este o certitudine care se deruleaza zi de zi si se concretizeaza in incidente minore, abia perceptibile (agresiuni, jigniri, umiliri…) si pana la evenimente majore cum ar fi, de exemplu, sinuciderea. Fenomenul violentei este unul complex, prin care rezulta o desensibilizare emotionala a copilului prin expunere repetata la diferite forme de violenta, ceea ce duce la reducerea capacitatii empatice a elevului. Prin acest proiect, ne propunem o abordare mai putin traditionalista, in sensul de a cauta cine sunt victimele si cine agresorii, ci una pozitiva, prin care sa dezvoltam aspectele emotionale si sociale: empatia, respectul pentru celalalt, stima de sine, asumarea responsabilitatii, cresterea autocontrolului, participarea la activitatile extracurriculare, la consilierea psihologica, invatarea unor strategii de coping cognitiv a stresului scolar… Si mai important este faptul ca ne propunem sa lucram in echipa, sa antrenam toti factorii decizionali din scoala pentru implementarea strategiei de prevenire a violentei, in orice forma s-ar manifesta ea. Invatatorii si profesorii, zilnic, la inceputul orelor, vor aloca 2-3 minute unor discutii, jocuri de rol care contribuie la reducerea violentei: "Facem complimente”, "Invat sa cer scuze”, "Stiu cum te simti”, discutarea unor teme privind jocurile pe calculator si impactul lor asupra cresterii violentei… Orele de consiliere si orientare, orele de religie, orele de limba si literatura romana si maghiara vor aloca spatiu unor teme specifice prevenirii violentei. Clasele a VIII-a A, B, C vor invata, alaturi de scriitorul muresean Nicolae Baciut, cum sa invinga violenta, citind cat mai mult si carti cat mai bune. Toti elevii scolii vor avea ocazia sa participe cu diverse lucrari, pe aceasta tema: desene, poezii, proza, fotografii (color, alb-negru), in