Daca ne luam dupa definitia consacrata in lumea atat de capricioasa a modei, un manechin este echivalentul superlativelor in tot ce tine de estetica. Preferatele designerilor si ale fotografilor sunt, in general, cele a caror frumusete presupune masuri standard, o anumita greutate, dar si fotogenie, expresivitate, atitudine.
A fi manechin este o profesie imbratisata, mai ales in Romania, de catre tineri. Nu la fel stau lucrurile in Vest, caci seniorii au stiut sa se impuna, incat cererile de pe piata lor se inmultesc. S-a ajuns la ideea ca modellingul, cu tot ce implica el, nu este rezervat numai unei categorii de varsta, iar tema a inceput sa fie tratata din alt unghi de vedere.
Frumusetea nu are varsta
Concluzia? "Frumusetea nu are varsta", asa cum reiese din revista Notre Temps.
Multi designeri si-au indreptat atentia spre modele ce au depasit 50 de ani, declarandu-se impotriva stereotipiei: Yohji Yamamoto, Vivienne Westwood, Calvin Klein, Karl Lagerfeld, Yves Saint-Laurent.
Prima agentie pentru seniori a fost infiintata in 1994, la Munchen, de catre fostul manechin Christa Hohsi, denumita "Senior Model". Aparitiile tot mai dese ale persoanelor varstnice in mass media le-a facut pe acestea sa aiba o imagine mai buna despre sine, sa se simta acceptate, increzatoare. Se consolideaza parerea ca varsta nu mai este un tabu, asa cum descoperim pe site-ul Senioractu.
Folosind persoane ce ating chiar 90 de ani, Christa Hoshi a revolutionat universul publicitar, introducand in campaniile de promovoare a diverselor produse un numar impresionant de varstnici, aflati in baza de date a agentiei.
In Germania, o treime din populatie are peste 50 de ani, mai precizeaza sursa citata. Daca tot vorbim de Germania, sa n-o uitam nici pe Vera Grafin von Lehndorff-Steinart (Veruscha), in varsta de 71 de a