Casele de marcat ale Metro Cash & Carry si Carrefour au batut anemic in 2010, an in care consumul a scazut simtitor pe fondul slabirii puterii de cumparare. Scaderea de 7,3% a vanzarilor Metro Cash & Carry, liderul pietei, a insemnat si micsorarea distantei fata de “secundul” Carrefour, care a finalizat anul cu incasari de 1,130 miliarde de euro.
Vanzarile francezilor de la Carrefour, care in prezent opereaza pe plan local o retea de 23 de hipermarketuri si 34 de supermarketuri, au regresat cu 0,4% in 2010 fata de 2009, dar in termeni comparabili scaderea a fost de 5%.
Concurentul Metro Cash & Carry, cu cele 26 de magazine cu vanzare angro, dintre care doua deschise anul trecut, a raportat o depreciere mai mare a incasarilor, de 7,3% fata de 2009 , pana la 1,137 miliarde de euro.
Ecartul dintre cei doi retaileri s-a redus dramatic anul trecut, dupa ani in care Metro Cash & Carry conducea detasat plutonul jucatorilor din retailul modern romanesc. Astfel, in 2009, diferenta dintre cei doi, in termeni de cifra de afaceri, era de circa 280 de milioane de euro, iar in 2008 de aproape jumatate de miliard de euro.
Luand in considerare si divizia de hipermarketuri Real Hypermarket, grupul german Metro s-a mentinut in topul jucatorilor din retailul modern. Magazinele Real au avut vanzari mai mari cu 3,4% in 2010, pana la 694 de milioane de euro. In ciuda extinderii cu inca o unitate, reteaua de hipermarketuri si-a redus drastic personalul, cu 1.250 de angajati, ramanand cu un total de circa 7.500 de salariati pentru cele 25 de magazine deschise pana in prezent.
Per total, grupul Metro a realizat, prin cele 48 de magazine detinute pe plan local, vanzari de 1,897 miliarde de euro, in scadere cu 3,5% fata de 2009.
“La nivel general, incasarile jucatorilor au fost mai mici in 2010 fata de anul anterior, fapt datorat in ce