Ofiterii din marina civila, dupa ce ies la pensie, pot opta sa fie tinuti pe "listele de urgenta", de unde sunt alesi pentru anumite curse, de obicei calatorii foarte scurte.
Dupa cutremurul din Japonia, care a avut loc pe ziua de 11 martie 2011, o multime de capitani pensionari au fost solicitati sa se angajeze in efortul de sprijinire a populatiei sinistrate.
Reportaj din Japonia: Ajutor de la marina civila SUA - sectia "rezerve" (I)
Pilotul portului Kashima a luat comanda vasului si pe 21 martie, la orele 19:00, "Georgia" era in rada.
Compania s-a decis sa trimita acasa, ziua urmatoare, intregul echipaj, urmand probabil sa angajeze un echipaj japonez pentru urmatorul voiaj.
Nepravazutul i-a surprins chiar si pe japonezi
In mod normal, de la portul Kashima pana la cel mai mare aeroport apropiat Narita distanta pe autostrada se poate parcurge in 60-70 de minute. Din cauza drumurilor stricate de cutremur, a fost nevoie de 9 ore. Soferul de autobuz japonez, extrem de amabil, vorbea engleza si le arata ravagiile produse si de cutremur si de acele tsunami, care au ajuns la 5 km in interior, maturand totul in cale. In mesajul trimis atunci, Ronny spunea:
"Era seara, pe la orele 16:00, si era extrem de frig. Vazand oameni 'locuind' pe strada, in corturi sau saci de dormit improvizati, era imposibil sa nu simti compatimire pentru ei. Faptul ca le-am dus alimente si apa imbuteliata cu 'Georgia' ne dadea un fel de sentiment de solidaritate cu ei, vazand fetele lor resemnate."
Soferul le-a explicat faptul ca japonezii sunt obisnuiti, de secole, cu cutremurele si cu tsunami, dar de data asta totul a fost extrem de intens, lucru pentru care nimeni nu putea fi pregatit:
"Fiecare familie are o rezerva de produse vitale in astfel de imprejurari. De obicei, conserve, apa de bau