Angajatii Directiei Generale a Finantelor Publice (DGFP) se asteapta ca ghiseele institutiei sa fie luate cu asalt in perioada urmatoare, de cei care trebuie sa depuna Formularul unic 112. Termenul limita este 25 martie. "Nu s-a facut deocamdata o centralizare a numarului de formulare depuse, dar la nivelul municipiului au depus documente 31% dintre contribuabili. Acest procent vizeaza toate declaratiile fiscale, nu doar Formularul 112, si este de asteptat ca in urmatoarele zile sa se aglomereze ghiseele", a declarat Maria Taran, purtator de cuvant al DGFP.
La Iasi, peste 17 mii de angajatori trebuie sa depuna Formularul unic 112 - Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate. Documentul poate fi depus direct, la ghiseu, în format hârtie si însotit de declaratia în format electronic, pe suport CD. În situatia în care, în urma verificarii preliminare la ghisee, se gasesc erori de validare din motive tehnice, erori de structura a fisierului sau existenta unor date incorecte, iar formatul electronic al declaratiei nu a fost prelucrat, contribuabilii au obligatia ca, în termen de maximum trei zile, sa prezinte formatul electronic corectat al declaratiei. Dupa depunerea la ghiseu a Declaratiei 112 este obligatorie vizualizarea starii declaratiei, deoarece formularul se considera depus numai în cazul în care apare mesajul Ministerului de Finante: "Declaratia este valida". Pentru vizualizarea mesajului, se acceseaza linkul http://www.anaf.ro/StareD112 si se introduc codul fiscal si numarul de înregistrare primit la ghiseu. În situatia în care mesajul din recipisa este "Declaratia are erori de validare", trebuie depusa o noua declaratie. Daca mesajul confirma validarea, dar are atentionari, trebuie depusa o declaratie rectificativa.
Angajatii Directiei Generale a Finantelo