Vatmanul Cristian Diaconu Asa cum era de asteptat inca de luni, oficialii municipalitatii iesene s-au grabit, ieri, sa afirme ca vina in cazul teribilului accident produs in Fundatie i-ar apartine vatmanului. Dupa cum o organizatie criminala "isi taie mainile pentru a-si proteja bratele", asa si primarul Gheorghe Nichita a iesit ieri in fata, acuzand rapid ca tragedia ar fi fost provocata de o eroare umana. Exista, insa, foarte multe intrebari la care cei care se ocupa de caz ar trebui sa raspunda la finalul anchetei.
Ieri dimineata, depoul Regiei Autonome de Transport Public (RATP) a fost impanzit de autoritati. Reprezentanti ai Parchetului, Politiei, Autoritatii Rutiere Romane (ARR), ai Inspectoratului Teritorial de Munca (ITM), ai Penitenciarului de Maxima Siguranta Iasi si reprezentanti ai Universitatii Tehnice Gheorghe Asachi s-au adunat in jurul tramvaiului care a omorat un om si a bagat alti sapte in spital. Acesta a fost desigilat pentru ca expertii sa studieze mai bine de o ora sistemele de franare. Zeci de teorii, descrieri ale sistemelor de franare ale tramvaiului vechi de 40 ani, dar si o serie de teste i-au facut pe sefii municipalitatii sa puna toata responsabilitatea pe umerii vatmanului. De remarcat ca singurul care s-a hazardat in astfel de comentarii a fost primarul Gheorghe Nichita. Nici macar colegii lui Cristian Diaconu nu s-au antepronuntat ieri. Mai mult, surse din cadrul familiei acestuia afirma ca vatmanul le-ar fi marturisit ca sistemul de alimentare cu energie ar fi avut probleme la momentul franarii.
Profesorul Radu Gaiginschi, directorul Departamentului de Transporturi si Expertiza Tehnica Rutiera din cadrul UTI Iasi, cel care coordoneaza ancheta, a declarat ieri ca este prematur ca vatmanul sa fie scos vinovat de producerea teribilului accident.
Nichita s-a pronuntat inainte de a vedea tramvaiul avariat