Sediul central şi atelierul de creaţie al gigantului retailer suedez de modă H&M se află chiar în inima Stockholmului.
„Ar fi mult mai simplu să intrăm în Ministerul Apărării decât aici", îmi spune râzând reprezentanta departamentului de comunicare al H&M, Pernilla Halldin. „White Room", locul care trebuie ţinut cel mai mult departe de privirile concurenţei, este atelierul de creaţie H&M. Aici găsim o bibliotecă mare cu fel de fel de reviste şi cărţi despre modă, ţesături şi culori, numai bune pentru inspiraţia designerilor. Tot aici sunt şi birourile echipei care se ocupă de alegerea culorilor potrivite pentru haine. În atelier există panouri pe care sunt prinse mici mostre de ţesături colorate şi fotografii care reprezintă trendurile pentru sezonul actual sau cele care vor urma.
140 de designeri sunt împărţiţi pe nouă divizii care acoperă colecţii destinate bărbaţilor, femeilor, adolescenţilor, copiiilor, dar şi secţiunea de cosmetice. Colecţia de primăvară-vară 2011 a prins contur în urmă cu un an. Acum se lucrează intens la colecţia de toamnă-iarnă 2011, la colecţia de primăvară-vară 2012 şi se adaugă noi elemente colecţiei actuale de primăvară-vară.
„În modă mereu apare câte ceva nou sau ceva vechi revine. Când am început să lucrez era doar o culoare vedetă pentru un sezon şi acum nu mai este aşa. Cred că Parisul nu mai dictează în modă aşa cum o făcea. Moda este mai distractivă în zilele noastre şi se pune mult accent pe stil", a explicat Ann-Sofie Johansson, Head of Design, pentru România liberă.
Inspiraţia vine din orice. Din moda străzii, din filme, din prezentările de modă, de pe internet, de la festivalurile de muzică, din revistele de profil, din stilul vedetelor.
„Fiecare dintre designeri este un căutător de trenduri. Mergem la Paris de două ori pe an la un salon mondial de ţesături, la Londra, la New York, am fost recent la