Romanii sunt europenii cel mai putin dispuși să faca unele compromisuri cu privire la dimensiunea, autonomia sau viteza autoturismelor pe care le detin pentru a reduce emisiile nocive, arata un studiu Eurobarometru facut in randul celor 27 de tari UE. Intrebati daca ar fi de acord ca taxele de inmatriculare si impozitele anuale sa fie inlocuite de taxe in functie de cat de mult utilizezi masina, peste jumatate dintre europeni s-au aratat de acord, iar in Romania procentul a fost de 36%.
Romania este printre tarile in care masina reprezinta principalul mijloc de deplasare pentru un numar mic de persoane (31% din cei intrebati), in timp ce in Cipru ponderea e de 89%, iar in Slovenia si Irlanda, de peste 65%. In UE, media este de 53%. Doar 5% dintre romani au spus ca bicicleta e principalul mijloc de deplasare, iar la acest capitol Olanda e campioana (42%), urmata de Ungaria si Danemarca (19%). La nivelul UE, media e de 7%, iar in tari precum Bulgaria, Spania sau Portugalia sub 2% utilizeaza bicicleta ca mijloc principal de transport.
Motocicleta este mijlocul principal de transport pentru 2,1% din cei peste 25.000 de oameni intrebati la nivelul UE. Grecia sta cel mai bine (peste 7%), in timp ce in Romania doar 0,5% au spus ca motocicleta e transportul de baza.
Majoritatea utilizatorilor de autoturisme intervievați (66%) au afirmat că ar putea accepta un compromis privind dimensiunea mașinii pentru a reduce emisiile, iar 62% dintre ei în ce priveşte autonomia mașinii. Romania a fost tara in care cei mai putini din cei intrebati s-au aratat dispusi sa faca un compromis in ceea ce priveste dimensiunea masinii (43%), in timp ce in Cipru si Grecia, opt din zece respondenti s-au aratat dispusi sa faca acest compromis.
Romania si Letonia sunt singurele tari in care sub jumatate din cei intrebati s-au aratat dornici sa faca un compr