Mesajul transmisîntr-o organizaţie cu angajaţi împărţiţi pe mai multe niveluri de management sau în departamente diverse este greu de controlat pentru a i se vedea finalitatea. Astfel, o soluţie care să încurajeze noi modalităţi de colaborare între angajaţi, mărind astfel productivitatea, este crearea unui blog intern accesibil tuturor.
Bogurile interne sunt instrumente puternice de comunicare şi informare, accesibile unei comunităţi închise, care au drept scop motivarea sau ajutarea membrilor acesteia. În cazul firmelor, acest tip de blog poate avea un succes extraordinar într-o perioadă în care discuţiile faţă-n faţă şi transmiterile de mesaje mai departe sunt din ce în ce mai puţin prezente.
Conform analizei TreeWorks, „Blogurile - Metode alternative de comunicare şi promovare pentru corporaţii", există organizaţii mari, precum Google, IBM, Microsoft, HP sau Macromedia, care au cel puţin câteva bloguri interne, specializate în funcţie de targetul sau de scopul lor şi chiar încurajează angajaţii să îşi creeze bloguri interne. „Potrivit Financial Times, aceste tehnologii de networking încurajează noi modalităţi de colaborare între angajaţi, mărind astfel productivitatea", se arată în analiza TreeWorks.
De la blog corporatist, la blog intern
Evoluţia blogului intern în companii a fost una firească de-a lungul timpului, impusă de creşterea numărului angajaţilor dintr-o organizaţie şi nevoia de o comunicare transparentă pentru un management de calitate. „În urmă cu câţiva ani, blogul corporate a deschis o nouă poartă de comunicare pentru companii. Iniţial, el a fost adoptat de companiile, unde masa mare de clienţi dorea să ştie mai multe despre brandul lor favorit. Blogul intern a devenit următorul nivel de comunicare organizaţională, de multe ori substituind chiar şi mailurile", explică Petru Păcuraru, managing director al Human Performance