Creditarea va avea anul acesta un trend similar cu cel din anul 2010, eventual cu un accent mai mare pe partea de refinanțări. Mai mulți clienți vor dori sa aibă acces la finanțări cu durată mai mare de creditare, declară pentru Capital John Bell, director clienți persoane fizice, RBS Bank.
„Nici creditele ipotecare, nici cele fără garanții nu vor înregistra o creștere semnificativă. Cheltuielile domestice nu vor crește semnificativ în 2011, ci poate anul următor”, continuă acesta.
Rata creditelor neperformante a băncii RBS a fost sub 5% în anul 2010, conform standardelor de raportare IFRS. Depozitele clienților s-au triplat în ultimii doi-trei ani. Acesta a fost unul dintre obiectivele strategice ale instituției. În prezent, 50% din clienții RBS fac parte din clienții premium.
Carduri noi de credit, fonduri mutuale, o platformă de mobile phone banking care va fi lansată în ultimul trimestru din acest an, oferte noi pe partea de credite ipotecare, carduri pentru sănătate (recreere, fitness, tenis, alimentație sănătoasă), sunt câteva dintre produsele și serviciile pe care RBS le are în plan pentru anul acesta.
„Încurajăm clienții să folosească cardurile de credit în special pentru o gestiune eficientă a finanțelor, nu pentru împrumuturi personale. Intenționăm să avem până la sfârșitul anului acesta între 150 și 160 de mii de carduri în portofoliu (majoritatea Gold și Black)”, declară directorul RBS.
Deși lansarea de anul trecut a unei sucursale dedicată Private Banking a fost un succes, nu se dorește în mod deosebit extinderea rețelei teritoriale. „Vrem să consolidam și să dezvoltăm portofoliul de clienți prin metode educaționale pentru a-i ajuta să își atingă obiectivele (cum ar fi programul Money Sense, serviciile de call-center sau noua platformă de mobile banking)”, explică John Bell.
Acesta consideră că pentru RBS, și nu nu