Agenţiile de turism speră să facă din piaţa Tahrir, centrul protestelor din Egipt, o mină de aur capabilă să rivalizeze cu piramidele, la câteva săptămâni de la revolta care a alungat turiştii occidentali din această ţară, relatează Mediafax.
Această piaţă enormă situată în centrul Cairo a devenit celebră după ce sute de mii de persoane au ocupat-o pentru a cere plecarea preşedintelui Hosni Mubarak, forţat să demisioneze la 11 februarie după aproape 30 de ani în care s-a menţinut la putere.
Compania naţională Egyptair a postat pe site-ul său de Internet şi pe YouTube un filmuleţ intitulat "Aripile libertăţii revoluţiei egiptene", un montaj liric de înregistrări video ale revoltei urmate de imagini cu plajele de la Marea Roşie, piramidele şi Sfinxul, întretăiat de citate flatante.
"Egiptenii au schimbat lumea (...). Lumea a luat notă de acest lucru", afirma preşedintele american Barack Obama, în timp ce romancierul Paulo Coelho susţinea că "lumea nu devine mai bună pentru oamenii riscă ceva pentru a o face mai bună. Mulţumiri egiptenilor!".
Turismul, care a raportat 13 miliarde de dolari în 2010, respectiv 6 la sută din PIB-ul ţării, a fost foarte afectat de criză, determinând numeroase agenţii de turism să pună pe afiş turismul "revoluţionar".
"Este bine să fim în piaţa Tahrir. Aceasta înseamnă că afacerile vor fi bune pe viitor", susţine Alaeddine Morsi, directorul El Wedian Tours, care îşi are sediul în această piaţă şi care îşi actualizează site-ul de Internet pentru a lăuda împrejurimile.
"Turismul nu va muri niciodată în Egipt. Se poate îmbolnăvi dar nu va muri", a asigurat el, recunoscând însă că afacerilor n-au fost niciodată la fel de proaste ca în timpul revoluţiei.
Hotelurile sunt aproape goale, magazinele de suveniruri sunt goale, iar turiştii încă ezită să revină.
În mai, Morsi va întâmpina totuşi 25 de america