Jocurile salveaza Japonia. Dat fiind locul pe care il ocupa Japonia in istoria dezvoltarii acestui domeniu, raspunsul pe care l-a primit – in urma recentului lant de catastrofe – din partea comunitatii de gaming a fost extraordinar. Marii producatori de jocuri au donat deja sume care totalizeaza aproape 1 miliard USD. Nintendo: 300 milioane, Sega: 200 millioane, Namco Bandai: 100 milioane, Tecmo Koei: 100 milioane, Capcom:100 milioane, Square-Enix:100 milioane si Level-5: 10 milione. Dar nici gamerii nu sunt mai prejos. Comunitatea internationala s-a sesizat rapid si a sarit urgent in ajutorul Japoniei. Colectarea de fonduri pentru Japonia calamitata a obtinut rezultate spectaculoase si multe evenimente caritabile se afla în plina desfasurare. Play For Japan, de exemplu, a organizat o serie de licitatii cu strigare, punand la bataie premii oferite de creatori, editori, distribuitori din lumea jocurilor, ba chiar si persoane particulare. Vorbim aici despre jocuri cu autograf, statuete, postere, schite de creatie si de atmosfera dar si componente periferice high end, ba chiar si o ghitara foarte foarte speciala.
In seria de evenimente internationale ale caror profituri au fost orientate spre ajutorarea Japoniei, merita mentionata campania Valve, cu cele 3 palarii – accesorii vestimentare utilizabile în jocul Team Fortress 2 – de 9, 19 si 99 USD, care a adunat deja 300 000 USD destinati Japoniei. O vorba buna si pentru Lady Gaga, care a donat 1,5 milioane USD retelei Zynga, o retea de socializare americana bazata pe jocuri de browser. Nu stim ce anume joaca doamna, dar suma e remarcabila.
Jocurile salveaza Japonia. Dat fiind locul pe care il ocupa Japonia in istoria dezvoltarii acestui domeniu, raspunsul pe care l-a primit – in urma recentului lant de catastrofe – din partea comunitatii de gaming a fost extraordinar. Marii producatori de jocuri au don