Saci cu ciment, nisip, benzină sau motorină, lăzi cu bere, pălincă, vinuri, bani... Inspectorii Autorităţii Rutiere Române Bihor acceptau orice, de la şoferii prinşi în neregulă.
Aşa susţin procurorii Serviciului Teritorial Oradea al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, care au provocat săptămâna trecută un adevărat cutremur, dispunând trimiterea în judecată a 7 din cei 10 inspectori, plus a fostului şef de agenţie, pentru luare de mită şi abuz în serviciu contra intereselor publice. Cercetările procurorilor, întinse pe trei ani şi pornite în urma unui articol al BIHOREANULUI, arată că inspectorii au transformat instituţia într-un adevărat "sereleu", jumulindu-i fără jenă pe transportatori. Însă nu în interesul statului, ci în al lor personal.
Afaceri vechi
Autoritatea Rutieră Română (ARR) e un organism specializat al Ministerului Transporturilor, menit să verifice în trafic starea tehnică a maşinilor, să elibereze contra cost licenţele obligatorii pentru cărăuşii de mărfuri şi persoane, dar şi să sancţioneze nerespectarea reglementărilor privind siguranţa transporturilor şi protecţia mediului. În Bihor, însă, autoritatea li s-a urcat la cap angajaţilor ARR...
BIHOREANUL (facsimil) dezvăluia în urmă cu patru ani că inspectorii îşi întregeau veniturile prin şpăgi din controale abuzive făcute de multe ori cu maşinile proprii şi mai ales în zona de frontieră. Nu de alta, dar aici circulau maşinile de mare tonaj cu mărfuri şi autocarele cu turişti care preferau să "ungă" inspectorii pentru a-şi continua drumul.
Unii inspectori căpuşau instituţia prin propriile firme de consultanţă, care se ocupau de organizarea cursurilor de formare profesională şi obţinerea autorizaţiilor şi a licenţelor de transport. Cei care apelau la ei ieşeau "curaţi" din controale. Altora li se oferea "imunitate" la controale dacă îşi încheiau poliţe de asigurare prin r